Bevásárlókosár

0db - 0 Ft
Az Ön kosara üres!

Ingyenes ph riport
+ 2000 Ft értékű kupon

E-mail cím:*
Keresztnév:*
Vezetéknév:*
Super Admin által. | Posztolva ide: Alternatív gyógymódok | Nincs még hozzászólás. | 393 megtekintés a cikken

Hogyan lélegezz a hasad segítségével?

-mélylégzési technika-

 

1. lépés: Csendesítsd le az elmédet!

Stressz, helytelen testtartás, testhez simuló ruházat – többek közt ezek a tényezők is hozzájárulnak a helytelen légzéshez. A hasunk helyett légzéskor a mellkasunkat használjuk, sokszor bizony megerőltetve azt.

A has segítségével történő légzést diafragmatikus légzésnek is nevezik, amely nem más, mint egy mélylégzési technika, amely megtanít arra, hogy hogyan használd a diafragmát – azaz a rekeszizmot. A rekeszizom egy vékony izomlemez, amely a tüdő alján helyezkedik el, és ez a légzéskor használatos legfontosabb izmunk.

Ezt a légzéstechnikát szorongásos megbetegedéseknél is alkalmazzák kiegészítő terápiaként, hiszen segít feltöltődni energiával és életerővel.

A cél az lenne, hogy ezt a technikát elsajátítva, a mindennapokban is így lélegezzünk, ne csak addig, amíg a gyakorlat tart.

 

Útmutató lépésről lépésre

Ülj le egy kényelmes székre, vagy feküdj a hátadra, de akár állhatsz is. Nem szükséges keresztezd a lábaidat!

Próbáld meg lecsendesíteni az elmédet. Felejtsd el, hogy milyen vacsorát készülsz főzni aznap este, vagy, hogy mennyi email-re kell még válaszolnod, illetve hagyd az ajándékot, amit még mindig nem vettél meg az anyósod szülinapjára.

Nem kell semmit sem erőltetni, a lényeg, hogy szép lassan söpörj félre minden egyes felmerülő gondolatot.

 

 

2. lépés: Helyes testtartás

Hogyan csináld?

A helyes testtartás lehetővé teszi, hogy elegendő levegő jusson a tüdődbe, illetve, hogy az energia szabadon áramolhasson az egész testeden keresztül.

Ülj egyenesen, úgy, mintha egy fűző tartaná a mellkasodat. Ekkor érezned kell a köldököd és a mellkasod között elterülő részt.

Ahogyan próbálod kiegyenesíteni a tartásod, érezned kell, hogy az izmaid – különösen a hasizom tájéka – megfeszülnek. Tudatosan próbáld meg csökkenteni a testedben lévő feszültséget.

 

3. lépés: Az orrodon keresztül vedd a levegőt

Hogyan csináld?

Helyezd az egyik kezed a hasadra. A hüvelykujjad tedd a köldököd köré.

Az orrodon keresztül szívd be egyenletesen a levegőt.

A hasi rész táguljon ki, ne a mellkas, közben figyeld meg, ahogyan a hasadra helyezett kézfejed is elemelkedik levegővételkor.

Csendesen kezdj el számolni: egy, ....

 

 4. lépés: A szájon keresztül fújd ki a levegőt

Hogyan csináld?

Lassan és egyenletesen fújd ki a levegőt a szájon keresztül.

Ismételten kezdj el számolni. A kilégzés tartson kétszer olyan hosszú ideig, mint a belégzés. Szóval, ha belégzéskor 3-ig jutottál, akkor kilégzéskor próbálj meg 6-ig számolni, de semmit se erőltess!

 

5. lépés: Ismételd meg kétszer a gyakorlatot

Hogyan csináld?

Még kétszer végezd el a feladatsort.

Ha bármikor úgy érzed, hogy egy kissé szédülsz, végezd lassabban a gyakorlatot, vagy ha eddig álltál, próbáld meg ülve.

 

 

 

 

Notice: Undefined variable: products in /home/megagreen/public_html/catalog/view/theme/VARNA/template/blog/post.tpl on line 103
Amit az orvosod Soha nem mondana el neked!
Kattints ide az ingyenes pH riportért!
ph_book
+ Ajándék
+ 2000 Ft értékű kupon
gift_book
Sav-bázis ételtáblázat +25 ízletes lúgosító recept!